Τετάρτη 19 Φεβρουαρίου 2014

Δ τάξη project: Τοπική Ιστορία μέσα από τοπικά Ορόσημα

Τέλη Ιουνίου '13. Τα σχολεία κλειστά.
Συζητήσεις με συναδέλφους για την επόμενη χρονιά.
Έτσι στον αέρα, γενικά, αόριστα...
Αυτές οι συζητήσεις ξέρετε, οι γενικές και αόριστες, πάντα καταλήγουν σε ένα ξεσκαρτάρισμα γενικοτήτων και αοριστιών. Γίνονται σταδιακά πιο σαφείς, πιο συγκεκριμένες. Τις περισσότερες φορές βέβαια το αρχικό έναυσμα των γενικοτήτων δεν έχει καμιά σχέση με το τελικό αποτέλεσμα των πραγματοποιήσιμων. Είδατε πώς το πάω το πράγμα; Άρχισα με γενικότητες και αοριστολογίες....

Στην ουσία λοιπόν....
Συζητήσαμε με συνάδελφο από το 1ο Δημ. Σχ. Παπάγου.
Η συνάδελφος αυτή είχε ολοκληρώσει ένα πρόγραμμα (2012-2013) σχετικά με τον τόπο που βρίσκεται το σχολείο. Συγκεκριμένα είχε πραγματοποιήσει ένα ανοιχτό μάθημα με τους μαθητές της Β τάξης, σε μια πλατεία του Παπάγου. Αυτή λοιπόν ήταν η αφορμή της συνεργασίας. Μιλήσαμε -οργανωθήκαμε με τη βοήθεια των νέων τεχνολογιών. (πού να βρεθεί κοινός χρόνος!)
Μιλήσαμε, ξαναμιλήσαμε, (τα γενικά κλπ κλπ ) και καταλήξαμε. Θα συνεργαζόμασταν σε κάποιο θέμα που θα μπορούσε να πραγματοποιηθεί από κοινού, αλλά και ξεχωριστά ταυτόχρονα!!!
Ξεκινήσαμε λοιπόν.
Αρχικοί στόχοι οι εξής:
(Οι αναφορές θα γίνονται σε πληθυντικό αριθμό γιατί ενεργό συμμετοχή έχουν οι μαθητές μας)
  • Εντοπίζουμε την πλατεία που θα ασχοληθούμε. Μια στον Παπάγο και μια στο Χολαργό.
  • Τη φωτογραφίζουμε.
  • Παρατηρούμε τα πάντα σ' αυτήν. Σχήμα, αριθμό δέντρων, άλλων φυτών, άγαλμα/τα.
  • Διαβάζουμε γι' αυτήν. Διαβάζουμε για το/τα τιμώμενο/α πρόσωπο/α.
  • Για ποιο λόγο αφιερώθηκε η πλατεία.
  • Σε τι συνέβαλλαν αυτοί οι άνθρωποι.
  • Είναι εν ζωή;
  • Για ποιο λόγο φτιάχνονται οι πλατείες;
  • Τι κάνουν οι επισκέπτες εκεί;
  • Πόσοι διαφορετικοί τεχνικοί -τεχνίτες...χρειάζονται για να φτιαχτεί μια πλατεία;
  • Σε τι χρησιμεύουν οι πλατείες ...κλπ κλπ (είπαμε αρχικοί στόχοι...)
Μέχρι τώρα λοιπόν, ...
στο **1ο Χολαργού**........, στο 1ο Παπάγου, .....και κοινές δράσεις (ανταλλαγές υλικών, τεχνικών.....