Φυσική

Εγγραμματισμός στις Φυσικές Επιστήμες


Ο εγγραμματισμός στις Φυσικές Επιστήμες (Φ.Ε.), σύμφωνα με το πλαίσιο αξιολόγησης του PISA 2006, αναφέρεται:



Στην επιστημονική γνώση του μαθητή και στην ικανότητά του να χρησιμοποιεί αυτήν τη γνώση για να αναγνωρίζει τα επιστημονικά ζητήματα, να αποκτά νέα γνώση, να εξηγεί φαινόμενα με επιστημονικό τρόπο και να οδηγείται σε συμπεράσματα, βασισμένα σε επιστημονικά τεκμήρια για θέματα σχετικά με τις Φ.Ε. και την τεχνολογία. 
Στην κατανόηση της επιστήμης ως μιας μορφής ανθρώπινης γνώσης και διερεύνησης. 
Στην επίγνωση τού πώς η επιστήμη και η τεχνολογία διαμορφώνουν το υλικό, πνευματικό και πολιτισμικό περιβάλλον. 
Στην προθυμία του για ενασχόληση και συμμετοχή ως ενεργού πολίτη σε ζητήματα που σχετίζονται με τις Φ.Ε. 

Η χρήση της έννοιας εγγραμματισμός στις Φ.Ε. υπογραμμίζει τη σημασία που δίνει το PISA στην εφαρμογή της επιστημονικής γνώσης στην καθημερινή ζωή, σε σχέση με την απλή αναπαραγωγή της παραδοσιακής σχολικής εκδοχής της επιστημονικής γνώσης.

Για την αξιολόγηση του εγγραμματισμού στις Φ.Ε. συνεκτιμώνται τέσσερα αλληλένδετα στοιχεία: το πλαίσιο στο οποίο εντάσσονται οι ερωτήσεις που καλούνται οι μαθητές να απαντήσουν, οι ικανότητες που απαιτούνται από τους μαθητές για την απάντηση των ερωτήσεων, η γνώση και οι στάσεις των μαθητών.

sci_literacy

ακολουθούν παραδείγματα θεμάτων..

ΤίτλοςPDF
Αιολικά πάρκα
Αλλαγή κλίματος
Αντηλιακά
Βιοποικιλότητα
Γενετικά τροποποιημένα τρόφιμα
Γυαλιστικό χειλιών
Διάρκεια της ημέρας
Δουλεύοντας με τη θερμότητα
Ενδύματα
Εξέλιξη
Ζύμη για ψωμί
Η διάβαση της Αφροδίτης
Η ευλογία των ποντικιών
Η συμπεριφορά του αγκαθερού
Ημερολόγιο του Σεμμελβάις
Καλαμπόκι
Καταλυτικός μετατροπέας
Κίνδυνος για την υγεία
Κλώνοι μοσχαριών
Κλωνοποίηση
Λεωφορεία
Μαίρη Μόνταγκιου
Μύγες
Όζον
Όξινη βροχή
Πόσιμο νερό
Τερηδόνα
Το Γκραντ Κάνιον
Το κάπνισμα
Το φως των άστρων
Υπέρηχος
Φαινόμενο του θερμοκηπίου
Φυσική άσκηση
Χειρουργικές επεμβάσεις

Εκπαιδευτικά Λογισμικά – Online εφαρμογές, σχετικά με τις Φ.Ε.

(Λόγω της φύσης του αντικειμένου δεν διαχωρίζονται ως προς τη γλώσσα)



Εργαστηριακός προσομοιωτής ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών κυκλωμάτων. Μπορείτε να κατεβάσετε το πρόγραμμα δωρεάν για δοκιμή απεριορίστου χρόνου. 


2. Interactive Physics

Το λογισμικό αυτό είναι ένα εξαιρετικό πρόγραμμα δημιουργίας προσομοιώσεων για αρκετούς τομείς στη διδασκαλία της φυσικής όπως Διανύσματα, Κίνηση σε μια διάσταση, Ενέργεια, Έργο, Ορμή, Νόμοι διατήρησης, Κρούσεις, Αντίσταση του αέρα, Κινητική Θεωρία – Θερμοδυναμική Κίνηση σωματιδίων, Μαγνητισμός – Ηλεκτρομαγνητισμός, Στατικός ηλεκτρισμός, Νόμοι του Newton, Τριβή, Βολές και πύραυλοι, Κίνηση πλανητών – δορυφόροι, Δυναμική στερεού σώματος, Ταλαντώσεις – ελατήρια, Κυμάνσεις, Ισορροπία-μηχανές. Περισσότερα στη διεύθυνση.

Διασκεδαστικές, διαδραστικές προσομοιώσεις, στηριζόμενες σε έρευνα. Προσομοιώσεις φυσικών φαινομένων από το έργο PhET™ του Πανεπιστημίου του Κολοράντο.



Phun is a typically Swedish invention – functional, free, educational but fun at the same time. If you’re studying physics then you should get a lot of enjoyment out of this “game”.
The game allows you to explore the forces of gravity and friction plus aspects of density, elasticity, viscosity and inertia in a “virtual sandbox”. This basically allows you to create two-dimensional objects and then see how these react according to different physical forces. The game is hugely effective at creating realistic states and effects and forces on your objects. It’s a shame that it doesn’t support 3D objects although the developers say this has been done to make the interface simpler.



Physion is a 2D Physics simulation software. It can be used to easily create a wide range of interactive physics simulations and educational experiments. Teachers may find it particularly useful since it can be used as a virtual physics laboratory through which they can demonstrate some basic physics concepts in the classroom.



HEAD
Software features: 
Drawing 2D & 3D equipotential surfaces and electric field lines 
Dealing with many kinds of charges : Point , Linear and page charges with limited or unlimited length , Conductive spheres and Di Electric boundaries 
Accurate calculations . It finds potential by REAL mathematical integration (not inaccurate numerical calculation of integrals) 
Helps your imagination by Colored electric potentials , Colored E field values and individual charge E vectors 
Drawing the route of a projectile charge influenced by other charges 
Topographical and colored view of potential and E field value 
Software usage: Personal use 
Class demonstrations: enrich your electromagnetism course by visualizing subjects for your students in classroom with this software 
Computer site install: let students interact with electrostatics concepts and get a better understanding of them.



The Kinematic Graphs software package is available for free. Using this tool you are able to create graphs fast by dropping graph segments of lines, parabolas on a velocity time graph for instance and the computer draws acceleration time or displacement time graphs for you. You are able to allow the students to use the software or use it to create tests or laminated flash cards with its output. To download Physiki ver 1.2 for free click ΕΔΩ.

2013-02-23_2024


Το ολοκληρωμένο εκπαιδευτικό πακέτο «Ιπτάμενες μηχανές» περιλαμβάνει μια σειρά εκπαιδευτικών σεναρίων με δραστηριότητες, οι οποίες εντάσσονται σε ένα γενικότερο πλαίσιο – κοινό για όλα τα σενάρια. Το βασικό θέμα των εκπαιδευτικών σεναρίων που περιλαμβάνει το πακέτο είναι οι ιπτάμενες μηχανές που κατά την πορεία του χρόνου επινόησε ο άνθρωπος. Κεντρικός άξονας του εκπαιδευτικού πακέτου είναι η μελέτη και ο πειραματισμός κατασκευής αρχέτυπων μοντέλων, τόσο πραγματικών όσο και εικονικών, χρησιμοποιώντας και συνδυάζοντας γνώσεις και δεξιότητες από τις περιοχές των Μαθηματικών, της Φυσικής και της Τεχνολογίας. Σε κάθε σενάριο οι μαθητές καλούνται να μελετήσουν το ψηφιακό υλικό των προτεινόμενων εκπαιδευτικών λογισμικών, να κατασκευάσουν, από απλά υλικά, το πραγματικό μοντέλο κάθε μηχανής και να ανακαλύψουν, με τη βοήθεια εικονικών μοντέλων, τις φυσικές αρχές λειτουργίας της. ΛΗΨΗ (Μέγεθος 210ΜΒ)

  
9. Επαναληπτικές Διαδικασίες
Oλοκληρωμένο εκπαιδευτικό πακέτο που περιλαμβάνει μια σειρά εκπαιδευτικών σεναρίων με δραστηριότητες, οι οποίες εντάσσονται σε ένα γενικότερο πλαίσιο – κοινό για όλα τα σενάρια. Το βασικό θέμα των εκπαιδευτικών σεναρίων που περιλαμβάνει το πακέτο είναι η έννοια της «επανάληψης», στα μαθηματικά, τις φυσικές επιστήμες την τεχνολογία και την πληροφορική, εστιάζοντας όμως ιδιαίτερα στα fractals και τις ιδιότητες τους. Τα 13 εκπαιδευτικά σενάρια δομούνται σε τρεις κύριες ενότητες ενώ οι κύριοι άξονες κάθε σεναρίου είναι η μελέτη και ο προβληματισμός με αφορμή εισαγωγικά κείμενα-ψηφιακό υλικό, η υλοποίηση δραστηριοτήτων αρχικά με μολύβι και χαρτί και στη συνέχεια σε προγραμματιστικό περιβάλλον με διερευνητικού τύπου αρχεία, που στόχο έχουν την ενεργή εμπλοκή των μαθητών σε αυτά τα περιβάλλοντα έτσι ώστε να διερευνήσουν μορφές, πρότυπα και φαινόμενα, καθώς και να επιλύσουν με δημιουργικό τρόπο προβλήματα. ΛΗΨΗ (Μέγεθος 261ΜΒ)

  
(για να κατεβάσετε τα επεισόδια, κάνετε δεξί κλικ και επιλέγετε “αποθήκευση προορισμού ως”/”save target as”)



Το ηλεκτρο-δωμάτιο είναι ένα διαδραστικό παιχνίδι για τον ηλεκτρισμό. Το παιχνίδι απευθύνεται κυρίως σε μαθητές της Ε’ δημοτικού και μέσω αυτού επιδιώκεται να καλυφθούν όσο το δυνατόνπερισσότερο οι διδακτικοί στόχοι της ενότητας “Ηλεκτρισμός” του σχολικού βιβλίου “ΦΥΣΙΚΑ ΔΗΜΟΤΙΚΟΥ – Ερευνώ και Ανακαλύπτω” (ΥΠΒΔΜΘ, ΠΙ), σύμφωνα με τα όσα προβλέπει σχετικά το επίσημο Αναλυτικό Πρόγραμμα Σπουδών.

Το παρόν παιχνίδι αναπτύχθηκε στο πλαίσιο διπλωματικής εργασίας στο Διαπανεπιστημιακό Διατμηματικό Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα Σπουδών «Τεχνολογίες της Επικοινωνίας και της Πληροφορίας για την Εκπαίδευση»


Περιγραφή
Το “ηλεκτρο-δωμάτιο” αποτελεί μια προσπάθεια υλοποίησης ενός ρεαλιστικού διαδραστικού περιβάλλοντος, το οποίο προσομοιώνει ένα πραγματικό «εργαστήριο» ηλεκτρικών κυκλωμάτων. Το παιχνίδι είναι σχεδιασμένο με βάση την ανακαλυπτική θεωρία προσέγγισης της γνώσης και εμπεριέχει χαρακτηριστικά που απορρέουν από τις εποικοδομητικές θεωρίες μάθησης. Έχει σαν πρωταρχική του επιδίωξη τόσο την ενθάρρυνση της μάθησης όσο και την διασκέδαση του μαθητή και περιλαμβάνει ένα πλήθος από διαδραστικά πειράματα, τα οποία παρουσιάζονται περισσότερο ως ρεαλιστικές αναπαραστάσεις αντικειμένων και διατάξεων της καθημερινής ζωής και λιγότερο ως εργαστηριακές ασκήσεις.
Στόχος

Ο κεντρικός στόχος του παιχνιδιού είναι ο παίκτης να ανακαλύψει όλες τις κρυμμένες δοκιμασίες, με ένα ελάχιστο αρχικών οδηγιών και να τις επιλύσει, συγκεντρώνοντας έτσι το μεγαλύτερο δυνατό σκορ.
Ακόμα περισσότερα;…κλικ